Winkelen

Reclamatie

Hebt u artikelen ontvangen die u niet leuk vindt? Is er iets kapot of niet goed? Retourneer de artikelen of dien een claim in. Volg eenvoudig de onderstaande stappen:

Beschadigde artikelen

  1. U moet de artikelen schoon aanbieden. Gelieve al het vuil te verwijderen.
  2. Verpak de artikelen voor reparatie stevig zodat ze niet beschadigd raken tijdens het transport. Een doos is het best maar dit hoeft niet de originele doos te zijn. Doe een kopie van de factuur en een ingevuld reparatieformulier in de doos. Het reparatieformulier kan hier gedownload worden

    Retour formulier

  3. Stuur de verpakte goederen naar ons adres. De verzandkosten worden door de klant betaald.
    Packeta/mySendle Crossdock
    Graafstroomstraat 2
    93325465
    3044AR Rotterdam
    The Netherlands
    Lucia Kováčová
    EXPANDECO – PACKETA - 93325465
    Nieuwe Weerd 22
    3650 Dilsen - Stokkem
    Belgium
    Belangrijke mededeling
    • De verzendkosten moeten door de klant betaald worden. Stuur het pakket niet terug onder rembours - deze pakketten zullen worden geweigerd.
    • We adviseren om met verzekering en track&trace te retourneren.
  4. Nadat we de artikelen ontvangen hebben, begint de 30 dagen reparatieperiode (in overleg met de klant kan dit langer zijn). U wordt op de hoogte gehouden van alle belangrijke updates via email of telefoon.

Retour voorwaarden

  1. De artikelen moeten z.s.m. nadat de beschadiging is geconstateerd worden terug gestuurd. Het blijven dragen van de schoenen kan leiden tot verdere beschadiging wat een reden kan zijn voor het afwijzen van uw claim.
  2. De garantieperiode voor alle artikelen is 24 maanden vanaf de dag van levering.
  3. De garantieperiode is niet hetzelfde als de duurzaamheid van de artikelen. Duurzaamheid heeft te maken met de mogelijkheden van het artikel om weer en wind te weerstaan wanneer juist gebruikt en bij juiste verzorging gezien het doel, materiaal en veelvuldigheid van gebruik.
  4. In het geval van artikelen die anders zijn dan op de website beschreven of artikelen met fabricagefouten zal de koper de verkoper hier z.s.m. van op de hoogte stellen via email of telefoon (binnen 5 dagen na ontvangst van de artikelen).
  5. Als de koper beschadigde of slechte artikelen ontvangt kan hij/zij een claim indienen bij de verkoper.
  6. Onder slechte artikelen wordt verstaan: een beschadiging of aanpassing in het artikel veroorzaakt door het gebruik van niet passend of lage kwaliteit materiaal, fout in het productieproces of een slechte productie.
  7. Een beschadiging of aanpassing van het artikel in de garantieperiode wordt niet behandeld als zijnde een slecht artikel wanneer dit het resultaat is van verkeerd dragen, slecht onderhoud, natuurlijke aanpassingen van het materiaal, schade veroorzaakt door de koper of een derde en/of ander incorrect gebruik.
  8. De claim voor garantie is goed aangekomen wanneer de artikelen compleet en schoon zijn. De koper is verplicht om de artikelen schoon en zonder hygiënische problemen aan te bieden. Footshop a.s. (inclusief de webshop) behoudt zich het recht voor om uw claim te weigeren indien de geretourneerde artikelen niet voldoen aan de algemene hygiëne regels (gebaseerd op Richtlijn 91/1984 van de Tsjechische wetgeving).
  9. Uw claim, inclusief de oplossing van het probleem, zal binnen 30 dagen na ontvangst verwerkt worden. Een geautoriseerde medewerker kan in overleg met de koper een langere periode afspreken.
  10. De koper stuurt de claim samen met de artikelen en een kopie van de factuur naar het volgende adres:
    Packeta/mySendle Crossdock
    Graafstroomstraat 2
    93325465
    3044AR Rotterdam
    The Netherlands
    Lucia Kováčová
    EXPANDECO – PACKETA - 93325465
    Nieuwe Weerd 22
    3650 Dilsen - Stokkem
    Belgium

Heb je vragen?

We zijn hier voor jou (in English only).